donderdag 11 oktober 2007

Modeprijs! Modeprijs?

Aha een goede zaak; Nederland heeft er een modeprijs bij. Eentje die het gapende gat voor een prijs die ook echt wat betekent gaat opvullen. Als ik lees dat de jury bestaat uit Maria Luisa Poumaillou (modekenner en eigenaar van diverse modewinkels), Colin McDowell (senior modejournalist van de Sunday Times en creatief directeur Fashion Fringe), Valentina Maggi (headhunter Floriane de Saint Pierre & Associes) en Sylvie Grumbach (grondlegger en directeur Deuxième Bureau in Parijs), ben ik alleen niet echt onder de indruk van de genomineerden! Of in elk geval, er zijn geen onbekende talenten bij, mensen die het echt nodig hebben, die 25.000. Dat hoeft niet slecht te zijn. Ik weet toevallig dat dit wel slecht is omdat het vissen zijn uit de eeuwig dezelfde subsidie en ja-knik-vijver.
Die zijn door Dutch Fashion Foundation uitgezocht. Ja ja ook door "een onafhankelijk comité van Nederlandse modeprofessionals bestaande uit tien partijen waaronder Modint, HTNK en de Mode Biënnale" Maar dat zijn allemaal dezelfde mensen. En die hebben gewoon niet verder gekeken en de bekende gezichten naar voren geschoven. JA, zo kan ik ook wel een modeprijs opzetten. Je verzamelt geld( ok dit is het lastigste van het opzetten van de prijs) en dan geef je dat aan 1 iemand waar je niet lang naar gaat zoeken, eigenlijk iemand die al heel veel aandacht krijgt van deze mensen. Maar wat gebeurt hier? Ik begon dit stukje toch heel positief???
Pauline

Geen opmerkingen: