zondag 17 februari 2008

Geen lange nagels meer

Kijk dit is ook de mode. Vervelende, in dit geval vrouwelijke collega's die ervoor zorgen dat je je lange nagels tot op je vingers kaal vreet. Helaas is het inherent aan het vak, en Vriendje moet geregeld scheldkanonnades aanhoren gericht aan bepaalde collega's. Het is vaak jouw ontwerp of het ontwerp van iemand anders. Incasseren dus. Dat hoort erbij en je gunt het de ander ook, alleen niet íeder ander.Voor de vakantie kregen alle stylistes de kans om mee te doen aan een project wat we helemaal naar ons hand konden zetten. We moesten een mini-collectie maken dat onder een nieuw label zou worden geproduceerd. We moesten ons aan een aantal dingen houden, namelijk dat het een bepaald aantal basisstukken moest bevatten en de uitgewerktere, hippere modellen moesten het label een identiteit geven. Alles wat de identiteit zou weergeven, inclusief de labels mochten we ontwerpen. Ik hou van dit soort academieopdrachten. Heerlijk. We werkten er alle 4 hard aan en lieten elkaar geregeld ons werk zien, behalve 1 van ons uiteraard. Zij deed alles thuis en keek natuurlijk wel met ons werk mee. Om een lang verhaal kort te maken; mijn labels waren door de afdeling verkoop geselecteerd voor de collectie om de identiteit uit te gaan dragen. Voor de vakantie had ik alles voorbereid zodat ze zo naar de producent konden en we snel het resultaat te zien zouden krijgen. Werk dat nou juist die ene collega van me op mijn vrije dag voor haar rekening zou nemen. Goed, na een week komen de eerste proto's binnen....en niet mijn ontwerp. Mijn collega had ze veranderd zonder het me te zeggen. Woest was ik natuurlijk, wat zeg ik? WAS? BEN ik NOG STEEDS. Uiteraard heb ik haar om uitleg gevraagd, en ze zei dat ze mijn file niet kon vinden en alles opnieuw had gemaakt. De file die op de goede, meest logische plaats stond. Ze had dan wel mijn figuurtje in haar ontwerp gebruikt wat wel raar is omdat het in de onvindbare file stond. "Het is bijna hetzelfde." zei ze nog tegen de afdeling verkoop die het ook wel raar vond dat ze ineens een ander ontwerp zagen. Maar ja we moeten door he? Dus nu is het zo gebleven. Tot overmaat van ramp zijn mijn originele files verdwenen, gedeleet. En natuurlijk weet niemand hoe dat nou toch mogelijk is!

Pauline

Geen opmerkingen: