woensdag 27 februari 2008

Undressed to impress

Als een echte ramptoerist duik ik op dit nieuws. Er is een rel in lingerieland. En wel in Nederland. Sapph(mail me op stalkpauline@gmail.com en zeg me hoe deze lingerie zit) en Marlies Dekkers ruzien over originaliteit en filosofie. De bottomline is dat Sapph zich overduidelijk laat inspireren door Marlies Dekkers, maar zij met haar lingerie absoluut niet dezelfde doelgroep en filosofie als Sapph wil benaderen. Dus punt 1 je wordt gekopieerd, en punt 2 ook nog eens door zo'n goeiekope! Dat is niet zo fijn, al denk ik niet dat Sapph echt dezelfde doelgroep heeft. En na wat onderzoek kan ik met jullie delen waar het 'm in zit.
Heilbron zegt mateloos respect voor Dekkers te hebben, en dat uit hij op deze 19e eeuwse manier:“Het is een prima wijf.” Goh...
Deze laatste zin van heer Heilbron galmt nog na in mijn hoofd als de homepage van Sapph in mijn gezicht springt. Een Sapph-sletje kijkt me aan. Sapph is me onbekend. Dress less to impress. Als dat geen filosofie voor een sletje is dan weet ik het niet meer. Niet dat daar iets mis mee is. Sterker nog, dat kan soms best doeltreffend zijn. De site van Sapph is niet zo professioneel en ik wil meer van de achtergrond van Sapph weten dus ik google nog wat verder. Lees ik op Quotenet een Q&A met Heilbron!(alwaar ik deze foto vond) En dan merk ik dat er niet veel heilzaams uit die bron komt.
Heilbron is een handelaar inderdaad zonder dezelfde missie als Dekkers. Hij kleedt zich zichtbaar vreselijk Deze man heeft inderdaad geen verstand van vrouwen. Als hij dit zou lezen zou hij waarschijnlijk zijn teckel aankijken en zeggen: "Ik geen verstand van vrouwen? Ik heb er toch genoeg besnuffeld, nietwaar Diederick?" Dat is althans de gedachte die ik van deze foto krijg. En ook zijn opmerking dat meisjes en vrouwen tegenwoordig helemaal niet meer zitten te wachten op een vrouwvriendelijke benadering. (Wham Bam Thank You Ma'am!) En deze zin, gecombineerd met die foto is echt teeeeeenenkrommend: "[...]wij praten ook met vrouwen. Doe ik zelf ook altijd, aan de bar. Dat bedrijf van Dekkers,[...], die leven in de fokking stone ages." Je hooooort het hem gewoon zeggen. Nee Quote heeft vast gesmuld van het stereotiepje wat ze hier hebben gevangen. Die man zet zichtzelf gewoon voor lul. Had je dochter nou maar gestuurd, die kreeg het grootse compliment dat ze toch wel een slimme meid was. En die heb je niet veel!



Inmiddels lees ik op Quotenet.nl dat de strijd over zijn hoogtepunt heen zou zijn en Marlies Dekkers en haar mensen zich indammen. Ik vind dat toch jammer. Want wat ik wereldkundig zou willen maken dat als je een setje van Sapph koopt, je een product koopt waar niet dezelfde liefde en originaliteit achter zit, maar een lullo met een sjaaltje. En qua stijl, het is een beetje het verschil tussen een fuckbuddy in Antalya en een romance in Parijs. Het is net waar je behoefte aan hebt. Fuckbuddies, leuk voor de zomer, maar daar blijf je toch niet bij.



Heilbron zelf blaast ook iets minder hard van de toren. Terwijl hij eerder zei een klacht te hebben ingediend, blijkt nu dat die nog niet de deur uit is gegaan. Misschien moet hij tijdens het wijsneuzen over vrouwen toch even nadenken over de gevolgen. Zo goed staat hij er namelijk ook niet op. Als ik een sugardaddy mijn lingerie laat verzorgen, moet hij wel lekkerder zijn dan de vieze vriend Heilbron.
Ik voel me ook niet comfortabel met de “toenadering” die Sapph zoekt tot vrouwen. Maar gelukkig, Heilbron, er zijn genoeg sletjes die dat geen probleem vinden.

Pauline

Geen opmerkingen: