donderdag 2 oktober 2008

BH jacht


Alweer een hele poos terug vond ik dat al mijn BH's versleten waren en nam ik me voor nu eens een goed passende BH te kopen, in plaats van een leuke goedkope die voor geen meter ondersteunt of een fraaie balconnet waar mijn borsten aan het eind van de dag overheen kijken. Ik zou me goed laten adviseren en een goede dure BH kopen waar mijn cup D borsten zouden voelen als veertjes zo licht. Met de verkoopster aan de hand in een luxe speciaalzaak zocht ik een droomsetje uit.
Ze hadden mij in bescherming moeten nemen tegen mijzelf toen ik de balconnet BH koos. De balconnet, ik vind 'm goddelijk, maar bij mij werkt ie niet. In de paskamer wilden mijn borsten al van het balkon springen, maar de verkoopster die mijn ongelukkige tieten kwam bekijken verzekerde dat het even wennen was, maar dat ze er echt niet uit zouden vallen. Blijkbaar zijn de mijne erg ondeugend want ze doen het toch. Nu ben ik 30, heb al zo'n 18 jaar borsten ( ja ik was er vroeg bij) en nu kan ik zeggen dat ik wijzer ben dan menig BH verkoopster.

De BH verkoopster houdt zich namelijk aan 2 dingen: de omtrek onder de borst, en de omtrek gemeten op de borst, ter hoogte van het zogeheten bustepunt.
Nou is het bij goed meten al een hele klus om hier de juiste maten uit te krijgen, bij fout meten is het helemaal ellende. Namelijk, meet je met of zonder BH? Met zeggen ze dan, maar als je een slechte BH aan hebt dan zijn je gegevens al niet meer betrouwbaar. De borst heeft zich dan al in een vrije val gestort en dan kom je op een te lage waarde uit. De dames BH verkoopsters hebben daar veelal geen indrukwekkend antwoord op. Trek voor het meten een goede BH aan. Je moet dus eerst een goede BH hebben, om vervolgens een goede BH te VINDEN. Dat is net zoiets als dat je met veel geld, veel geld kunt verdienen, maar zonder geld heb je ook niet snel veel geld.

Iedereen vergeet dat de plaatsing van je borsten op je lichaam(die van mij beginnen onder mijn arm ongeveer), de valling, welke kant ze op kijken en de afstand tussen de borsten een enorm grote rol spelen bij het vinden van een goede BH. Voor sommigen is het nou eenmaal vervelend, maar zij moeten een bedekkende BH hebben. Of voor anderen is een simpele BH misschien niet zo'n goed idee voor de schouders, en moeten ze een BH met een lijfje eraan.
Ik heb ook altijd gedroomd van het effect van een push up BH. Maar mijn borsten laten zich niet wegdrukken met als gevolg dat de kussentjes buiten de contouren van mijn lichaam worden gedrukt wat voor een onnatuurlijk brede borst zorgt.
Ik ben druk bezig met het uitzoeken van enige logica in het geheel, maar dat valt niet mee. Ik heb het geloof dat iedere borst op de juiste hoogte of hoger moet kunnen zitten. Mijn levenslessen kan ik wel delen, misschien dat ik iemand ermee help.

-Neem nooit rekkende bandjes. Of in elk geval met MINIMALE rek. Vroegah maakten ze de bandjes van stof, dan zakte er niemand weg hoor. Perky tits was het resultaat.
-Denk je dat je de rek nodig hebt omdat je grote borsten hebt en anders eindigt met diepe striemen? Neem eens een BH met lijfje en baleinen, dan wordt het gewicht van je borst verdeeld over de bandjes en het lijfje wat dan wel lekker strak moet zitten. Let wel; LEKKER strak, niet beklemmend strak.
-Als je voor elastische bandjes kiest, zet het elastiek dan bij voorkeur vast met een stevige steek. Dit is sowieso een gouden tip.
-Denk je dat je 80C bent, pas voor de gein eens 75D. Een behoorlijk percentage van de vrouwen die dat zal doen, zal vanaf dat moment 75D hebben. Dat geldt ook voor 90C, pas voor de gein eens 85D. Dus een omtrekmaat kleiner en een cup groter.
-Bij het passen moet je de BH altijd op het grootste haakje passen. Elastiek rekt uit, en best snel ook, dan heb je altijd die andere strakkere haakjes nog.
-En dan is er nog altijd de spring- en schudbeweging die je MOET maken. Ondersteboven hangen en tegelijkertijd schudden, die hoort er ook bij. Of nog beter, de handstand en dan schudden.
Als je BH de handstand met schudden overleeft zou ik er gelijk 100 kopen, want zo een vind je nergens meer. Met een gemiddelde levernsverwachting van 81 jaar, en 2.3 BH's per jaar, kom je dan een heel eind.

Pauline

1 opmerking:

Anoniem zei

I was pretty pleased to uncover this site. I wanted
to thank you for ones time for this wonderful read!
! I definitely enjoyed every bit of it and i also have you saved to
fav to look at new information in your website.

my web page; Doug Chastain