donderdag 23 augustus 2007

Enne...Dyanne?

Behalve dat ik niet wat van haar zou kopen, tenminste dat denk ik, vind ik toch dat het zo erg nog niet is. Tuurlijk, haar lingerie collectie is niets nieuws onder de zon. Het is geen gat in de markt, het voegt niets toe, het is niet origineel. Is niet iets wat je nergens anders kunt krijgen, maar het is zo bedacht dat het niet echt zo bedacht over komt als ik had gedacht...snap je?

En nee ik koop het niet, maar dat heeft meer te maken met het feit dat er zo'n labeltje op zit. 'D' of 'Dyanne', en dan zie ik haar gezicht voor me, en dat wil ik niet bij lingerie. Als ik lingerie koop wil ik dat er OF functie in zit en dan geen gezeur met labeltjes, of ik wil de associatie hebben van een gepassioneerde affaire of decadentie of iets in die geest. En dan wil ik niet denken aan het financiele gewin dat Dyanne zal genieten als ik haar hipster draag. Mind you, ze heeft BH's in maat t/m E! Kan iemand met ervaring en cup E me vertellen of dat wat is? Dat zou een kunst zijn, om een doorsnee model goed te laten zitten in C en ook in cup E. Datr terzijde, ik dwaal weer af.



Maar nu nog de basics collectie, zie het persbericht van 21 augustus. Zoals jullie allemaal weten en waarschijnlijk trappen sommigen van ons er daarom ook in: Dyanne is styliste en daarom wordt zij geacht, en laten we ook aannemen dat dat zo is, verstand te hebben van hoe je kast er idealiter uit zou moeten zien. Op die leest zal de basics collectie geschoeid zijn. Dat was ongetwijfeld ook het geval met de lingerie collectie. Maar heeft dat zin? Is er behoefte aan?

Bij de eerste poging van Wendy van Dijk om samen met Rianne de Witte een collectie voor V&D op te zetten te weten:It's a Wendy(ik krijg er nog kippenvel van) Te lelijk voor woorden omdat het zo gezocht en anders dan acceptabel was. (Ik heb uit betrouwbare bronnen dat het magazijn er nu nog mee volhangt.) De tweede poging waren algemene stukken in een hippe uitvoering door goede, commerciele stylistes bedacht ik bedoel gekopieerd en dus een stuk succesvoller, want iets van V&D is even erg als in iets van Wendy.

Maar waar ligt nu de gouden greep? Waarom trappen de mensen er nu wel in? Het is zo doorsnee maar toch mode voor de massa en het labeltje is niet zo groot, dus je loopt niet zo heel erg voor lul op de braderie(denk je). Dyanne zal het denk ik dus niet zo schreeuwerig aanpakken of een eigen stempel op de basics willen drukken, maar waarom zou ik ze dan van haar kopen? Of waarom doet de braderiebezoekster dat straks? Om dat zij Dyanne is?? Ze hangt straks naast de kleding van C&A, hoe haalt ze de Bets met de Boodschappentas over?? We zijn benieuwd.

Geen opmerkingen: